Svensk Markservice får nytt utseende

18 mar, 2016

Från och med idag kommer Svensk Markservice att se annorlunda ut. Ganska exakt 25 år efter starten 1991 byter företaget ut hela sin grafiska profil till en mer modern och framtidsinriktad look i såväl logotyp som färger.

Det känns oerhört bra att få börja presentera oss för marknaden med en ny och uppdaterad profil. Vi har arbetat länge med ett varumärkesarbete och att vi nu byter utseende är ett perfekt avstamp framåt, säger Helena Henriksson, vice vd och marknadschef på Svensk Markservice.

Svensk Markservice sköter, utvecklar och anlägger utemiljöer på ett effektivt och kundnära sätt. Sedan fem år tillbaka ägs de av Inter IKEA Investments och tillväxtplanerna är stora. Redan idag är de marknadsledande och nästintill rikstäckande. Men målet är självklart att växa såväl som att professionalisera hela branschen.

Vi vill befästa vår position att ligga i framkant och vi tror att hela markservice-branschen har stor potential att utvecklas och professionaliseras. Vi är, med vår storlek och höga servicegrad, det odiskutabelt ledande företaget i den utvecklingen. Våra kunder ska kunna luta sig mot oss och veta att vi tar hand om deras utmaningar, säger Helena Henriksson.

Svensk Markservice nya grafiska profil slår fast och tydliggör att företaget fortsätter sin utveckling och nu tar nästa steg. Från och med idag kommer den nya logotypen och färgerna att dyka upp på såväl arbetskläder och företagsbilar som hemsida och uteskyltning.

  • Sidan publicerad 160318
  • Senast ändrad 160704